Omo houdt meisjes binnen

Gisteren zag ik ‘m dan, een nieuwe reclame van Omo. Voor progressieve beeldvorming moet je natuurlijk nooit te rade gaan bij wasmiddelenfabrikanten. Toch vraag ik mij af of deze reclamemakers onderhand doorhebben dat we in het jaar 2010 leven. De reclamespot werpt ons namelijk weer keihard terug in de jaren vijftig.

Hier hoor je thuis volgens de reclame.

Wat zien we? Omo wil bij vlekkenexperts te rade gaan hoe het nou zit met de kracht van het zoveelste product van dit merk. De reclame toont twee jongens en een meisje. De jongens staan buiten in de zon en hebben kleding aan vol grasvlekken en modder. Het meisje? Die staat in de keuken, met op de achtergrond haar moeder, in een kom te roeren. Bij haar zitten er chocoladevlekken op haar kleding.

De reclame eindigt ermee dat een moegespeeld jongetje van zijn moeder een lekker schoon shirt aan krijgt. Wat een heerlijk leven voor jongens. Je mag lekker buiten spelen, vrijheid, blijheid, en als je thuiskomt wacht daar een schoon shirt van je moeder en een versgebakken chocoladetaart van je zusje. Misschien had het zusje ook liever buiten gespeeld. Maar dat vermeldt deze retro commercial niet.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: